Kontrola vadných bodů u čteček knih
Dnes si povíme pár informací o kvalitě displejů s elektronickým inkoustem, jejich vadách a možnostech předcházení problémům, které mohou způsobit. Displej s elektronickým inkoustem je založen na jiné technologii než klasické LCD displeje, které naleznete v telefonech, tabletech atd… Výhodou je perfektní zobrazení i na přímém slunci, výdrž až 1 měsíc na jedno nabití, neunavuje oči a vypadá jako tištěná kniha. Má však také své nevýhody. Je pouze černobílý (což je u čteček spíše výhoda), má pomalejší obnovovací frekvenci, je křehčí a může trpět výrobními vadami. Těmi se budeme dnes zabývat podrobněji.
Podobně jako na LCD displeji můžete mít vadné body (mrtvé pixely), i na čtečce se může objevit podobná vada. U monitoru to není až takový problém, na velké ploše se vadný bod ztratí a pravděpodobně si jej ani nevšimnete. Na čtečce se však takový bod projevuje trošku jinak. Je to malý svítící bod. Tím, že je na menší ploše a při čtení se více soustředíte na text, je také tento svítící bod mnohem více patrný. Záleží také na umístění vadného bodu. Pokud je na okraji displeje, nebude to až tak velký problém, ale uprostřed textu to může být velmi otravné. Svítící vadný bod vypadá nějak takto:
Tato vada se stejně jako u LCD displejů neobjevuje v čase, ale pouze ve výrobě. Znamená to tedy, že vadné displeje uvidíte již při prvním spuštění čtečky. Později se již neobjeví. Pokud si např. nožem poškrábete displej, mohou se v místě vrypu objevit prosvítající body. Nejedná se však o jednotlivé pixely, ale o mechanické poškození způsobené poškrábáním displeje.
Hlavní problém je však v přístupu výrobce k těmto vadám. Je vlastně stejný jako u LCD displejů. Výrobce většinou toleruje 3-4 vadné body na displeji. Dle podmínek výrobce 3-4 vadné body nejsou důvodem k reklamaci. Má tato situace nějaké řešení?
Pokud již máte čtečku delší dobu, budete si muset zvyknout na svítící bod. Možná, že to pro Vás nebude až takový problém. Pokud se čtečku teprve chystáte koupit, je nutné spolupracovat s prodejcem. To je jediná možnost, jak si pohlídat kvalitu displeje. Chápu, že velký obchod typu Alza nebo Mall s Vámi asi nic chtít řešit nebude. Můžete se tedy obrátit na specializovaného prodejce. Obchod AZ Mobil nyní spouští akci s názvem „Garance 0 vadných bodů„. Tato akce funguje velice jednoduše. Při objednávce zadáte do poznámky slovo DISPLEJ a obchod Vám před odesláním zkontroluje displej. Pokud by na něm byly vadné body, čtečku vymění za novou. Máte tedy jistotu, že displej Vaší čtečky bude v pořádku. Případně můžete také položku Garance vložit do košíku a dokončit objednávku společně se čtečkou. AZ Mobil jako jediný v ČR nabízí tuto akci na všechny čtečky knih v nabídce. Momentálně je to omezená akce, ale v případě spokojenosti zákazníků bude prodloužena. AZ Mobil je největší specializovaný obchod se čtečkami v ČR. Může tedy nabídnout služby nad rámec ostatních obchodů. Toto je určitě jedna z výhod nákupu u specialisty.
Vada displeje se může vyskytnout u čteček Kindle, Pocketbook, Cybook, Nook…atd bez rozdílů. Více informací o kontrole displeje získáte na info@azmobil.cz nebo na tel. 602 866 446.